Isnin, 20 Februari 2012

Pengumuman:Majlis Talaqi UIAM PJ

Bismillah..

Kami wakil dari Majlis Talaqi UIAM Petaling Jaya ingin membuka peluang kepada mana2 individu yang bekemahiran dalam membuat logo yang kreatif+inovatif sempena perasmian nama baru bagi Majlis Talaqi UIAM iaitu "Majlis Ta'lim an Nur ".
Nama ini diilhamkan sendiri oleh Syaikhuna,al Fadhil Ustaz Muhadir bin Haji Joll ketika mana kami menziarahi beliau pada 17 Februari 2012 yang lalu.

Pertama,perkataan "Nur" dalam nama "Majlis Ta'lim an Nur" adalah diilhamkan sendiri al Fadhil Ustaz iaitu merujuk kepada Baginda Rasulullah Sollahu A'laihi Wasallam yang menjadi "NUR" bagi sekalian alam.

Keduanya,perkataan "NUR" ini merujuk kepada guru beliau,al Faqih Syaikh Muhammad Nuruddin al Banjari al Makkiy sepertimana guru al Fadhil Syaikh menamakan pondoknya di Bogor dengan nama "Ma'ahad az-Zein al-Makkiy al-Aali Littafaqquh Fiddin wa Tahfizul Quran " yang merujuk kepada guru Syaikh Muhammad Nuruddin al Banjari, al-'Allamah al-Faqih Ismail Utsman Zein al-Yamani رحمه الله).

Ketiganya,perkataan "NUR" juga merujuk kepada Madrasah an Nur sebagai mengambil berkat daripada madrasah yang dipimpin oleh al Habib Naqjamuddin al Khered.

Sehubungan dengan itu,sesiapa yang berkemahiran boleh menghantar logo tersebut ke emel faisfuad_0509@yahoo.com seboleh-bolehnya sebelum Khamis 23 FEBRUARI 2012.Moga Allah SWT mengganjari usaha kalian dengan sebaik-baik ganjaran.

Ciri-ciri logo tersebut:
1.perkataan "Majlis Ta'lim an Nur" hendaklah ditulis dalam tulisan jawi
2.background logo berwarna hijau
3.SIMPLE DAN KEMAS

Sebarang pertanyaan boleh rujuk kepada:
Fais - 0133950965
Aiman - 01119826922
Afiqah - 013205949

Tiada ulasan:

Catat Ulasan