Ahad, 12 Februari 2012



Komen buku Solat Nabi SAW Menurut Mazhab Syafi’e
“Salam. Tahniah Al-Fadhil Ustaz Muhadir di atas usaha yang gigih & mengkagumkan ini. Panduan solat yang komprehensif dan tepat mengikut mazhab Shafii…”
(Hj Zul, Puchong)
“Alhamdulillah….. Lama dah cari buku mcm ni… Kupasan yg santai, jelas, mudah difahami. Tajuk “Kesempurnaan Rukun” mmbuatkan saya benar2 insaf. Rupa2nya, dalam rukun ade rukun… Lampiran2 sgt bagus penerangannya. Tak rugi beli buku ini.”
(Fatin, Kampung Baru, KL)
“Buku SOLAT NABI MENURUT MAZHAB SYAFI’E ini adalah satu karya ilmiah yang bermutu, teliti dan amanah. Gabungan kitab turath dan penulisan moden yang ceria dan segar. Setiap hujah disertakan dengan kitab rujukan dan muka surat serta jilid. Usaha sebegini patut diikut oleh penulis/ penyelidik masa kini. Mahasiswa/i pengajian Islam patut memilikinya….”
(ex-pensyarah, Fakulti Pengajian Islam, UKM)
“Saya peminat karya Ustaz Muhadir As-Sanariyy. Setiap karya beliau insyaAllah tidak mengecewakan pembaca dan penuntut ilmu. Saya bagi 5 bintang untuk buku Solat Nabi Menurut Mazhab Syafi’e. Teruskan berkarya untuk agama ustaz….”
(Yusuf, Masjid Putrajaya)
“Kemas kitab ni… Sapa khatam kitab ni, kira macam baca berpuluh-puluh kitab kuning/ lama.”
(Ali, Jitra)
“Dalil yang jelas dan rujukan kitab muktabar. Penjelasan hukum melafaz niat, qashad ta’rud ta’yin, cara letak tangan lps takbir, cara turun, bangun dari sujud, menekan dengan penumbuk ketika bangun ke rakaat lain, sayyidina, gerak jari ketika tasyahhud, sapu muka, ditambah dgn cara hilang was2 dan jawapan kpd orang tak mau ikut mazhab, menjadi nilai tambah kepada buku ini”.
(Hajah Salwa, Kota Damansara)
“Buku ini hadiah buat ummat bermazhab Syafi’e. Harganya tidak setanding isinya…”
(Ust Abu Humaira’, UIAM)

1 ulasan:

  1. assalamualaikum,
    saya sgt berminat utk mmbeli buku Solat Nabi mengikut mazhab Shafi'e, boleh beritahu kt mane di jual buku ni?

    BalasPadam